poniedziałek, 3 maja 2010

Rosół przepis domowy z diety po porodzie


Uczestnicząc w zajęciach szkoły rodzenia we Wrocławiu miałam tam również zajęcia na temat zdrowego odżywiania się. Diety w czasie połogu= po porodzie. Dieta ta była prosta, smaczna i pożywna. Jestem pewna, że to właśnie niej schudłam 12 kg po porodzie. Dzięki ciąży utyłam 8kg, więc było to 4 kg mniej niż przed ciążą :) tym bardziej byłam szczęśliwa. Teraz mogę ją polecać wszystkim znajomym.

Pierwszy przepis:

Bulion rosół

Bulion rozgrzewa, wzmacnia i ma działanie regenerujące. Korzeń pietruszki wzmacnia nerki i serce, ma działanie odprowadzające wodę z organizku, znikają obrzęki.

Składniki:
1 duża kura (ja daję filety)
2 marchewki
2 pietruszki
1 mały seler
1 cały por z białą i zieloną częcią
pęczek natki pietruszki
6 goździków
5 plasterków obranego imbiru
lubczyk
ziele angielskie
listek laurowy
kilka patyczków herbaty bancha (tego jeszcze nie znalazłam w sklepie)
sól

Kurę umyć, warzywa obrać lub wyczycić szczotką, pokroić wzdłuż, dodać natkę i przyprawy, następnie zalać wodą i gotować przynajmniej 5 godzin.
Po ugotowaniu doprawić solą.
Podawać z ugotowanym makaronem, jarzynami z roso
łu i posypaną natką pietruszki.

2 komentarze:

  1. Super, Zuza :) Muszę przetestować ten rosół :)

    W ogóle to gratulacje z okazji startu bloga :) Zapowiada się bardzo ciekawie!

    Pozdrawiam,
    Zosia

    OdpowiedzUsuń
  2. piłam to podniosło na nogi i mnie i 3 mnie koleżanki!

    OdpowiedzUsuń